Friday, November 23, 2012

Random

Bismillah

Hai hai ! :-)

Nampak sangat boring kan hari hari update blog. Takpelah since dah terlepas banyak scene untuk di jot down hewhewhew

Hari ni nak cerita random things tentang diri sendiri, di umur 25 an ini :-)

1. Saya kan cikgu. Alhamdulillah saya dah lepas induksi, tengah nak tunggu result aje, so if tiada aral melintang dan lulus induksi, next year dah boleh bertukar ke skim pencen. Sekarang masih potong KWSP

2. Alhamdulillah dah ada sebuah rumah atas nama sendiri. Kami beli di Batu Caves. Kami tak guna nama husband sebab harga rumah ni lepas kalau loan saya. So saya fikir, better guna my name first. Lagipun rumah ni we bought as investment property, tak berniat nak menetap disini,lebih minat untuk sewakan as its location is quite nice. Sebab husband boleh buat loan lebih tinggi, better kami guna loan husband untuk beli rumah yang kami betul2 serius untuk menetap nanti. Hope the time will come very soooonnnn! Oh tak sabar sangat! *terasa sangat mak-mak*

3. I love cooking! For me it is like a kind of mind theraphy. I love to try new recipes. BUT, tah kenapa tangan saya tak menjadi kalau nak buat dessert, pastry or cakes. Buat chocolate cake pun tak sedap ok! Buat masa ni sangat teringin nak buat roasted chicken ala kenny rogers tu. Excited mak nak masak ayam bulat seekor haha.. itu project next week insyaAllah. Hari ni nak buat baked potatoes. Healthty food for ziyaad :-)

4.  Tengah nak survey kitchen cabinet (KC) husband dah approved yeay alhamdulillah! Husband calculate and cakap kami mempunyai extra dana next month, so boleh buat KC! Oh sungguh excited mem besar yang tengah mengasah cooking skill ni. Hm, confirm la rumah akan messy sikit sebab kitorang nak buat KC after move in, but its okay as long as we made it cash. Kalau boleh taknak berhutang. Kalau ada rezeki lebih baru buat sikit sikit :-)

5. Sedang berkira kira nak tukar sekolah. I love my current school, the management is good and friends is awsome, tapi saya tiada kepuasan mengajar. My option are chemistry and physics, but i teach pendidikan moral! After almost 2 years in this field, saya masih tak dapat nk ajar option. Sedih sangat. This year, i only teach science for 2 classes, pendidikan moral 5 classes. Sangat tidak suka :( next year pun hanya dapat ajar 2 kelas sains jugak

6. Sekarang tengah exam SPM, saya menjadi pengawas di satu sekolah agama. I like it, buat saya teringat semja kenangan masa saya di SEMESTI. Dewan besar, dewan makan, asrama, semua bring back old memories :-)

7. Ziyaad dah pandai suap finger food sendiri. Saya suka bagi dia roti,biskut lepas tu buka mulut nak suruh dia suap. Dia cubit sikittttt sangat roti tu dan suap saya sambil bunyi "aaaaaa...." ;)

Okaylah, nak masak. Bye! :-)

No comments: