Friday, August 20, 2010

Aktiviti Seorang Isteri

bismillah..

Baru aku tahu, seronok jugak ada blog ni ya.. Ke memang akan rasa macam ni masa mula-mula buat blog? :p

Kali ni aku nak cerita pasal aktiviti aku sepanjang tempoh perseorangan aku di rumah. Aktiviti sepanjang tempoh beregu taknak cerita! hehe
Sebelum ada blog ni, apa aku buat? *start dari bulan ramadhan la ye*
  •  Pukul 5 bangun siap-siap untuk sahur. Dalam kul 6 dah siap kemas dapur sume, solat subuh dulu.
  • Lepas solat ialah sesi menggosok baju suami. Ini adalah aktiviti paling tak best sebab gosok baju kemeja adalah sgt rumit tanpa iron board! Terkial-kial aku gosok sementara suami aku sambung tidur dengan gumbiranya. hehh
  • Lepas iron baju terus pergi tidur tarik selimut. Rugi kalau tak menikmati waktu sejuk-sejuk ini. hihi..
  • Dalam kul 7 lebih suami kejut sebab jeles tengok aku tidur padahal dia kena pergi kerja. Dia akan cakap 'cayang.. bangun kunci pintu. abang nak g dah ni'. Dan aku tak boleh jawab 'okay, abang g la, kunci pintu dari luar k..' sebab nanti dia cakap 'mana boleh..'. Padahal boleh je.. Sebenarnya dia nak aku hantar sampai pintu, kiss situ, kiss sini, senyum-senyum sweet sikit.. Lepas tu confirm aku xboleh lena dah.. :)
  • Lepas tu bermula la aktiviti campuran aku iaitu mesin baju sambil tengok tv sambil bukak laptop sambil kemas katil sambil kemas umah sikit-sikit. Tapi yang paling banyak main laptop dengan tengok tv. hihi
  • Agak-agak nak dekat zuhur tu, baru aku mandi sebab senang nant boleh terus solat. Kalau tak nanti lengah-lengah nak solat.
  • Lepas solat mula la sibuk bukak website resipi dan fikir-fikir nak masak apa petang ni. Kalau barang tak cukup, dalam pukul 4 pergi beli barang kat pasaraya belakang umah aku. Jalan kaki je..
Nota kaki: Bahan masakan basah seperti ikan, ayam dll aku beli pagi2 tapi takla pagi sangat macam suami aku pergi keje tu. hihi
  • Lepas asar dalam pukul 5 aku pun start lah bersilat kat dapur tung tang tung tang bunyi kuali. hihi
  • Lepas tu suami aku balik. Yeay!! dan seterusnya tak payah ceritalah, sebab dah tak bosan dah. :)
Kesimpulannya, aku harus bersyukur sebab kehidupan aku tak la terlalu susah macam kebanyakan pasangan yang baru kahwin. Macam-macam nak kena ada, jadi untuk meng'ada'kannya, kena ada duit. Alhamdulillah suami aku seorang yang amat berfikir tentang masa depan, jadi dia banyak menyimpan untuk hal-hal rumah ni. Alhamdulillah, banyak benda aku perlu bersyukur. List kesyukuran aku di next entry ;)

gambar selepas akad nikah :)
alhamdulillah..

No comments: