Friday, August 20, 2010

Kenapa

bismillah..

Alhamdulillah berjaya juga aku create blog ni walaupun memang amat ketinggalan zaman la kan, baru nak create blog. heheh.. Takpelah, makcik tak kisah.. Bukan ada siapa nak baca pun kan..

Kenapa aku berusaha untuk create blog ini walaupun jiwa aku adalah amat jauh tersasar inversely proportional dalam ayat sains nye terhadap aktiviti tulis-menulis ini kalau umpat mengumpat aku juara daerah kot. Kenapa? 
  • Aku ni baru habis belajar dan belum bekerja, jadi mempunyai waktu senggang yang amatlah senggang di rumah. Sorang-sorang pulak tu. Jadi, memang amat bosan.
  • Aku baru berkahwin jadi macam banyak jugak lah cerita romantik *heheh* yang rugi kalau aku tak tulis. Nanti esok-esok dah tua lupa. Rumah aku dahla banyak semut hitam tu, selalu termakan, lemah daya ingatan :p
  • Suami aku pergi kerja punyalah lama, keluar rumah pukul 7:15 am sampai rumah dekat-dekat pukul 6pm. Kalau hari khamis suami aku ada kelas dekat UM, lepas kelas nanti mesti message aku ayat lebih kurang macam ni 'cayang, abang nak keluar minum dengan kawan kelas boleh kan cayang. cayang nak makan apa nanti abang beli tapau *beserta smiley face*'. Aku sebagai isteri yang kesiankan suami yang rindukan zaman bujangnya, tentulah reply 'okay, take care.. cayang nak teh ais. nanti balik abang singgah 7E ye beli bla bla bla...' Jadi mana point 'kenapa' nya? Point nya ialah suami aku balik nant dekat pukul 12. Kalau dia balik lebih lewat dari itu aku akan jadi kurang siuman sebab hampir seharian tak bercakap! Jadi, aku kena ada medium untuk meluahkan perasaan. hehe
Amaran: Ini bukan bermaksud aku marah kat suami aku ye.. Jangan salah faham. Aku nak menunjukkan tahap 'keseorangan' aku pada siang hari. :)

Jadi, inilah proposal aku untuk create blog ini.. Harap-harap rajin lah aku menulis dan harap-harap beslah ape yang aku tulis. hihi..

Ini gambar outdoor kami.. 18 Julai 2010. Raya ke-3 ni insyaAllah kenduri sebelah suami di Penang pula. Tak sabar! :)


alhamdulillah..

No comments: