Monday, August 23, 2010

Hujung Minggu Kami

bismillah..

heheh.. Lama juga tinggal blog.. Biasalah, hari sabtu and ahad aku tak bosan, sebab suami cuti, jadi laptop pun tak buka. Lagipun aku segan la kalau nak update depan suami, nanti dia baca apa aku tulis malu mak dek non..

Hari Jumaat lepas akhirnya tertunai jugak hasrat aku nak makan kat Restoran Nelayan Titiwangsa tu.. Itupun secara kebetulan je, masa abang solat jumaat kat masjid negara, dia terserempak kawan masa kat UM n master kat UKM dulu.Kawan tu cakap wife dia nak berbuka kat RNT tu, and ajak abang join sekali.. Yeayy!!

Tapi yang tak bestnya abang bagitau aku lambat. Dalam kul 5 macam tu baru call aku nak bagitahu tapi aku tak sedar sebab kat dapur tengah siap-siap nak masak! GGrrr.. Nasib tak start masak lagi.

Kesimpulannya bagi aku, RNT tu takdelah best mana pun, so-so je. Mahal plak tuh buffet dia, RM35 sorang. Ada steamboat jugak, tapi kuah dia memang tak sedap. Lauk semua xberapa sedap pon.. Pastu minuman tak termasuk dalam RM35 tuh, Air oren dia (bukan fresh orange) manis gilakk RM3. Kuciwaa.. T.T

Hari sabtu lepak2 kat umah je. Tengahari tu pergi tasik titiwangsa lagi. Hantar ACU kat Pak Uda, untuk servis. ACU tu nanti kena bawak balik Manjung, pastu bawak balik wira datang sini..

Ha, inilah ACU kesayanganku.. eh, cane nk rotate gambar?
 Malam tu, kami pergi terawih kat masjid negara. Abang cakap Imam tu suara sedap, tapi aku tak reti nak menilai. hihihi..

Hari ahad, kami pergi berbuka kat rumah abang aku, kat shah alam. Best gak banyak giler lauk, and sedap2 sumenye.. Best2! :)

Alahmdulillah, tv kecik kat umah aku ni dah ada rak! Baru siap pasang walaupun ada kesilapan teknikal. Aku dengan confidentnya bubuh satu benda tu dalam lubang skru, lepastu benda tu tak boleh nak keluar jadi cane nak pasang skru! Hahahah nasib baik abang tak marah. Love you lah! :p

ahamdulillah..

No comments: