Thursday, November 11, 2010

Fobia

Bismillah..

Ermm.. tiba2 rasa malas pulak nak sambung kisah kenal2 aku dengan abang. hee

Sebab aku rasa tak menarik je..

Okay aku ringkaskan, lepas aku setuju tu, a week after that kot, Acik Ani datang rumah straight away dari Penang untuk ambil gambar aku.

Haha.. Dia tension kot mintak kat aku tapi aku tak cari2. Yelah, korang taulah kan sekarang mana zaman cuci2 gambar segala. So gambar hardcopy aku paling latest ialah masa lepas SPM, masa convo Abg Day. Tu pun dah guna camera digital juga, tapi Abg Fendde tolong cucikan sebab yelah, convokan..

Aku malas nak kenal2 abang beria sangat so aku cakap kalau serius nak kenal ni sebab nak kahwin, pergi jumpa mama dengan abang kakak aku. Haaa.. sekali abang setuju kau nak g jumpa family. Cuak..cuak.. Sape suruh offer.. hoho. 

Masa tu kitorang baru 2 minggu kenal.

Wei, aku sebenarnya malas kot nak bercinta ni sebab benda tu tak pasti. Aku cakap ni berdasarkan pengalaman aku okay... 

Bercinta 3 tahun 3TAHUN okay, kau ingat kau dah kenal hati budi pasangan kau? Never.. Tiba2 boleh pulak mengaku dekat aku buat2 muka bersalah u, i dah pernah kiss perempuan lain. Rasa nak suruh dia telan bom saje.

So 3 tahun tu berlalu dengan sia2. Duit habis, hati sakit belakon banyak depan aku, sembahyang pun tak tinggal, tangan tak pernah sentuh.. Ececeh... Okay saya emo disini.

Patut pun mama reject dulu.. hehe.. So focus aku kalau nak kenal orang, biar dengan niat nak kahwin and aku malas nak bercinta.

Lagipun dalam kes abang, family dah saling kenal, latar belakang semua tahu, so aku tak takut sangat la..

Dipendekkan cerita, masa aku tengah kursus kat UM How Will I Handle My Interview kat UM, aku pun dirisik, lepas tu bertunang, dan nikah..

THE END

Kesimpulannya aku dengan abang sekarang baru bercinta, dalam proses mengenal lagi, tapi dah halal.. Tak perlu risau apa2 dah..

Okay, sebenarnya aku nak cerita pasal fobia ni, tukar mood kejap. :D

Aku fobia KATAK. Kalau korang budak Semesti, mesti tahu punya.

Pedot dulu suka kacau aku. Masalah aku, aku tak boleh pijak rumput di waktu malam. Sebab apa?

Sebab katak kan suka lompat2 atas rumput!! yucks! Aku rela ikut jalan jauh tau.

Dulu masa balik dari DB ke malam2, akan lalu kat atas rumput yang besar, kat belakang kelas 1A1. Pedot mesti jerit tiba2 "Lynn katak! katak situ!"

Dengan tiba2 okay dia jerit tu. Aku spontan lompat2 atau lebih dramatik lari laju2 jengket2.. Malu okay.. So tiap kali balik dari DB mesti pedot ada berhampiran aku sebab nak ngusik. haha hampess... 

Yang kelakarnya, even dia baru je usik aku tak sampai seminit lagi, dia cakap slow je "lynn katak ada lagi" aku boleh lompat jerit2 lagi! Vudus..

Kat aspuri pun, kalau nak cross dari study room ke bilik prefect pun (study room blok F, bilik prefect blok E so ada rumput antara 2 bangunan tu) aku tak rela tau. Rela lalu kut jalan simen lagi. Hoh..

Bilik air prefect and kolah pun banyak katak. Budak2 bio senang je tangkap katak masa kena bedah2 tu. Hah. maybe sebab tu jugak aku tak suka Bio kot. Amek Technical Science masa sekolah dulu.

PUNCA

Dulu masa sekolah rendah, Abg Day selalu masukkan sampah dalam kasut sekolah aku. Dia lepas main bola, balik rumah sumbat plastik roti la, kertas la..


Kasut letak kat luar, so kalau aku masuk kaki rasa ketat tu aku tau la ada sampah yang Abg Day bawak balik semalam. Saje nak ngusik aku.


So macam biasalah pagi tu kawan aku dah tunggu nak pergi sekolah. Kak Husna dengan arwah syahida. Tengok2 kasut ketat lagi! 


Cepat2 bawak keluar 'sampah' lepastu baru sedar eh kenapa lembik??


Aaaaa aku tengah tulis ni pun geli geleman okay!


Masa tu gelap so sejurus lepas bawak keluar dari kasut tu, memang tak nampak apa then aku naikkan 'sampah' tu depan mata. Selaras dengan mata okay macam nak baca burette tuh! Tiba2 sedar dari blur WEH INI KATAK LA!


Memecah kesunyian pagi lah jeritan aku. Mama tengah siap2 kat bilik kelam kabut keluar sebab jerit macam nak kena culik pun ada. 


Aku terus lari2 peluk mama sambil jari telunjuk dengan ibu jari tangan kanan yang pegang katak tu menggigil nyah.. erkkk!!


Masa tu aku tak terfikir langsung yang lembik tu katak. Otak aku pun masa tu blur je maybe sebab pagi kot. 


Selain katak, aku tak suka binatang yang takde bulu, yang kulit lembik2 macam cicak, iguana, ular, cacing, pacat erghhh!!


Abang geli cicak. hehe.. boleh baca kat entry ini

Okay lah, salam

Notakukukaki: takde gambar katak. Jangan harap aku nak google gambar dia.

No comments: