Wednesday, January 12, 2011

Adik yang Mengelirukan

Bismillah..

Wah, tiba2 guna adik pulak yek.. Perasan muda padahal anak lah Pn Shazlin! Actually  hari ni nak share pola pemakanan aku buat masa sekarang ni. Ececeh, pola pemakanan lagi you, betul ke tatabahasa aku nih..

Mula2 bangun pagi, lepas hantar abang pergi kerja, makan kurma dengan air mineral. Kadang2 minum air zam zam yang mama bawak balik dari Mekah. Tapi, sekarang tiba2 rasa boring gila makan kurma tu. Tak rock dan tak ikut peredaran zaman. Dush, lempang sekali.

So sekarang, pagi2 I minum 2 sudu jus tok guru.. Hehe.. Baru stylo. kekeke.. Tak tahu la boleh ke tak. Tapi banyak khasiatnya. Jap lagi baru nak tanya Uncle Google, orang pregnant boleh amalkan tak jus tok guru tu.

Dalam pukul 8 ke 9 macamtu aku makan roti atau bihun. Itu je yang aku boleh telan. Nasi lemak pagi2, BIG NO ye..

Lepastukan, nak cerita satu rahsia ni.. adik aku ni, dia macam confuse2 sikit selera dia. Sebab apa tau..

Kan orang tua2 cakap, kalau mommy tu suka makan roti canai ke, kari ke, nanti anak dia keluar hala2 ke situ gak la ropenya. Eh, ini terbukti kat Abgday, abang aku yang no.3 tu. Mama cerita, masa pregnant kan dia, hari2 nak makan roti canai. Roti canai, roti canai, roti canai. Sampai takde sape dah dalam rumah tu lalu makan roti canai sebab hari2 layan Mama makan. Sampai last2 tu, abah naik malu hari2 pergi kedai order "mamak, roti canai satu kasi bungkus aaaa..."

Ha, bila Abgday keluar, sampai sekarang pun, kulit dia hitam manis gitu.. Rupa pn adela ala2 Salman Khan (chaits!)

Okay, adik ni pelik sebab dia ada 2 favorite food sekarang ni. Dia suka makan 2 benda je. Which are kari kepala ikan dengan western food. Betul wehhh.. kalau lauk lain, aku larat habis separuh je nasi. Tapi kalau makan kari kepala ikan, perghhh.. terbeliak gak la biji mata abang. kekeke..

Lepastu, suka makan western food. Tapi, fast food tu kurang la (ada beza ke). Sekarang malam2 adik ni tak main la makan nasi, dia makan chicken chop, Domino's, cheeseburger (aku buat sendiri), mushroom soup.. Ececeh.. Domino's paling adik suka (salahkan anak pula padahal maknye yang lebih) nasib free delivery and banyak coupon free. muehehehe.. Aku dah ada 2 kad untuk redeem regular pizza sebab orang delivery datang lewat. Akan aku guna sebaiknya benda2 free ini..

Jadi, tu yang aku confuse tu. western food + kari kepala ikan = ?

Siapa pandai Maths? Tulun..

Notakukukaki: Doakan kami selamat! =)

No comments: