Friday, January 14, 2011

Nursing Cover

Bismillah..




Oh hm, orang tua2 kata, jangan beli barang2 untuk sambut baby awal2 sangat, takut apa2 jadi kan..


Tapi, aku da start survey2, and rasanya nak beli sikit2.. Hm, bukan nak over confident, tp aku tawakal je. Main reason is sebab aku ni CEREWET. Aku nak barang murah, tapi branded. Boleh? Eyh, mestila bolehh


Aku tak boleh terima kalau benda yang aku dah beli, tiba2 jumpa lagi murah. So, kena ambil masa untuk survey kat internet, and tunggu warehouse sale (aku sangat alert dengan warehouse sale). 


Let say bila dah 7 month baru nak pergi beli, memang terpaksa grab je lah apa yang ada kan.. Plus, bukan tiap2 minggu dapat keluar. Sementara nak tunggu weeks 40 tu, ada berapa kali je weekend yang berbaki. And mungkin weekend tu kadang2 kita fully occupied macam kena balik kampung ke, suami pergi kursus ke, family datang ke, takpun kita kena pergi sekolah. Takpun hari hujan ke, malas nak keluar sebab penat sangat ke..


Hm, cepat penat pun satu hal jugak.


Ni list yang aku kena completekan dalam masa 4-5 bulan ni:


LIST


Banyak kan? Cukup ke duit kalau prepare last minute?


Tapi tak tahu la kan, ni pendapat aku je.. Kalau tak de rezeki yang ini, maybe boleh simpan untuk next babies (nauzubillah, semoga segalanya selamat)


Okay, cukup mukaddimah yang serius itu! =)


Kelmarin, aku dapat offer untuk jadi first customer satu handmade item, which is a nursing cover! Yeszza.. hihi..






Sebenarnya kalau ikutkan nursing cover ni bukan la priority list. Yang ni boleh masuk dalam list untuk dibeli lepas deliver nanti. Tapi, masa Kak Ima offer untuk first lucky customer (of course got lucky price too) kebetulan aku dapat plak. hehe.. So, takpela, proceed je la kan.




So semalam, my nursing cover ni dah siap! Comel je sebab Kak Ima ni memang kreatif and banyak buat crafting2 ni. Siap ada plate lagi. Warna pun soft jek.. suka! =)




Sebab first lucky customer, aku dapat harga RM20 jek. Biasa harganya dalam RM40 macamtu kot.. Tapi tak ambil lagi, esok kot baru bank-in duit.


Selain tu, Kak Ima jugak terel buat bantal kecik2, tote bag, hobo bag. Yang paling aku suka, wedding card eco-frindly! Serius comel2 semua wedding card Kak Ima ni, sebab dia lain dari kad2 kahwin yang biasa tu.. Corak dia modern, lepastu 1 piece je. Nak tempek gambar card tu nanti macam menceroboh privacy orang plak kan.. 


Siapa2 berminat, boleh la PM aku nanti ye. Kak Ima duk Shah Alam je.



Aik, tiba2 jadi entry promosi plak ni. Tadi mula2 emo sangat yek.. Hehe.. Hm, esok, insyaAllah nak pergi midvalley, ada exhibition barang2 baby.

Ni aku nak share sikit, kepada siapa2 yang cerewet macam aku, and duduk area KL ni, korang boleh register kat website Shopping n' Sales ni.

Dekat sebelah kiri tu korang boleh masukkan e-mail untuk join SNS ni. Tiap2 hari dia akan kasi e-mail update tentang segala sale, clearance sale or warehouse sale kat area KL, putrajaya dan seangkatan dengannya. Lepastu kat bawah setiap sale tu ada comment jugak dari orang2 yang dah pergi. Berbaloi untuk pergi atau tidak.

Selain warehouse sale on baby item, sekarang aku tengah tunggu jugak warehouse sale/ clearance sale untuk tv.

Yang paling best, warehouse sale untuk lingerie. Yang ni dah 2 tahun aku tak pernah miss. Tahun ni wajib pergi lagi. Bayangkan boleh dapat Triumph and AMO for less than RM15-20, Sloggi less than RM30. Panties lagi la murah2. hehe kantoi pakai lingerie murah. Eh, tapi brand original oke.. 

Okaylah, have a good day and happy weekend friends. bye! =)



No comments: