Monday, December 13, 2010

Owh, Tak Larat Rupanya!

Bismillah...


Hm, hai! =)


Semalam, abang telah merealisasikan impianku untuk berjalan2 di pusat membeli belah yeay!!


So, main point aku ialah untuk ke mall yang ada Padini Concept Store. Sebabnya, kat dalam tu ada MIKI Maternity! Hua hua hua aku da kena start beli baju2 begitukah? heheh


Sebenarnya aku nak beli seluar. Yup, memang macam agak awal tapi susah weh nak cari maternity pants yang murah, muat dan ikut taste. Ini SIL yang cakap, so dia kata, kat MIKI agak berbaloi la nak beli, harga tak sampai RM100 (kalau sale item) worth la kan?


Yang aku tau ada PCS ni, kat OU and Ikano je. Oleh kerana aku tak suka pergi OU sebab bapak besar, so aku decide nak pergi Ikano yeay!! Yet, Ikano-The Curve-IKEA memang fav place aku!hehehe


So dalam pukul 1100am gerak, sampai2 Ikano pergi makan dulu kat Kluang Station kat 1st floor tu. Sedap gak kat situ. Kalau tekak aku tak reject tu means sedap la aku kan sekarang choosy ngada2!


Lepas makan cepat2 pergi Cineleisure nak tgk HKLBR! hehe.. Movie start pukul 0115pm. Ni aku dah plan awal2 dah sebab taknak buang masa tunggu movie, so memang plan nak gerak kul 1100am-makan-tgk movie-solat zuhur-shopping =)


Hm, HKLBR tu fun la gak, hahaha sampai aku bape kali tepuk abang cakap dahla gelak tu.. Syok gak tengok movie kat cineleisure tu sebab besar, and tak penuh macam kat GSC. GSC kalau nak beli on the spot and terus masuk hall, memang confirm dapat sit paling depan melangut lah kau lenguh tengkuk 3 hari..


Habis cite dalam pukul 0300pm, pergi solat kat ikano and terus masuk Padini. Tapi kecewa sangat sebab seluar yang sale semuanya 3 quarter and semuanya cantik2! Keciwa 10000 kali. Seluar yang tak sale semua lebih RM100.


So, aku dah gelabah alamak nak beli ape ni, jangan lepaskan peluang kan abang nak belanja!


So, pergi kedai sebelah Brands Outlet tu, beli blouse sehelai.


Makan Krispy Popiah sedap nya! Masa makan cakap kat abang kita lepak sini sampai malam nak, jalan2 kat IKEA, makan sedap2.. Abang buat bodo jek..


Abang ajak pergi tengok haiwan kat tingkat ats sekali tu.


Abang ajak masuk Popular (dah agak dah)


Tengok cari2 buku, tiba2 rasa nak pitam cepat2 pegang book shelve tu. Abang tah kat mana, aku plak lupa bawak hp..


Nasib tak ramai orang, bila rasa macam okay sikit terus keluar cari kerusi. Hope abang nampak aku kat luar. Dah duduk dalam 10min. Gagahkan diri cari abang nasib jumpa kat cashier.


Dalam pening2 tu sempat gak aku ambil satu buku pas kat abang hehehe..Buku latest Habiburahman El-Shirazy tu, Bumi Cinta.


Keluar tu terus ajak abang balik. Dalam kereta abang puas la gak ejek2 aku cakap ada hati nak duduk sampai malam konon.. Bajet hero la tu.. dan ayat2 lain yang ejek kononnya aku bajet hero. hahaha sabor je lah..


Malam tu,aku letih gila sakit badan semua. hohoho..


Ooo.. baru aku tahu, aku tak larat dah rupanya! Jangan nak perasan kuat macam dulu. Ingatlah 'orang' yang tersayang =)

2 comments:

Mama Rayyan said...

Biasa la tu,nak gi sana sini,tp badan bukan larat sgt.tapi akak dulu masa mangandung sgt suka berjalan.lepas bukaan 2cm(masa nk bersalin) taknak duk wad,blh ajak hubby g jusco dulu...cari barang baby...ibu mengandung mmg mcm2 ragamnya,ikutkan aje ye...

lynntaib said...

maybe dah lepas 1st trimester ni okay sikit kot. hehe like the part 'ikutkan aje ye..' :p