Thursday, October 21, 2010

BFF Part 2

Bismillah..


Amaran: Aku tulis kisah ni untuk suka2 aku. Sebab aku suka nak ingat semua benda ni. Kalau rakan2 tak suka, jangan baca ya.. :)


Sebelum jumpa semalam, mesti la banyak balas2 sms.
Antara sms yang aku rasa kelakar:


DOE


"Lyn, ko keluar nanti bawak satu pad, plastik and paper"


"Jalan jam la. Komuter pun belum sampai" 
Oh yg ni aku sengih sorang2 baca. Ada kaitan tak komuter di landasan keretapi dan jalan yang jam?


FURA


"Aq sampai da" 


Masa dia kasi sms ni aku dgn Doe still kat Federal lagi. Belum sampai tol Batu 3 pun lagi.


"Jgn msk paking lg tau! tunggu aq! Aq xtau park katne. hoho"


Aih, tadi kata dah sampai. Tapi, aku takdela rasa nak pergi masuk parking sama2 dengan dia. hahah.. Ada ke orang tunggu kawan untuk masuk parking? Masuk je la dulu tak boleh eyh? Kelams.


So, aku pun exit Federal terus jela masuk parking SACC. Kau bayangkan, dari before tol Batu 3, sampai lah aku dah sampai Shah Alam, masuk parking dan turun escalator, 


"Xde paking makcik. paking bawah tu untuk pas bermusim. Aku boleh masuk x?"


Rakan2, Fura tersesat masuk PKNS. Fine lah, seberang jalan je SACC dgn PKNS tu. Park je lah kan. Aku tak dapat bayangkan dah berapa kali dia tawaf bangunan PKNS tu dari aku kat tol sampai la aku dah masuk bangunan SACC, dan dia tak nampak basement parking kat PKNS tu. GERAM GILA!!!


Doe memang blur, dia cakap jangan peduli Fura tu biar dia cari sendiri. Doe siap boleh masuk Vincci lagi try2 kasut tapi Fura still tawaf PKNS! hahah.. 


Kitorang keluar SACC pergi PKNS nak tunggu Fura, Doe still sewel lagi ajak aku pergi tengok baju kurung. Pergi 3-4 kedai siap naik tingkat 1, Fura masih belum parking! hahaha.. vuduss.


Aku rasa total up dari dia sampai PKNS sampai la dia jumpa kitorang, ada la dalam 40 minit kot. Lama dia cari parking. Kesian.. Kelam dari kecik.


Then, dalam pukul 11 kitorang lepak Noodle Station. Oh, tu je sebab kitorang nak jumpa kat Shah Alam, sebab nak makan Noodle Station. Aku and fura selalu dating situ, So nak kasi Doe rasa la. Doe kalau keluar pergi Seremban je tahu.


Kitorang lepak Noodle Station dari pukul 11 sampai pukul 2! Orang2 meja sebelah ada la 3-4 kali tukar orang dah. haha.. Tapi yang pelik tu banyak gila cerita.


Doe cakap nak masuk gambar hari ni. hihi


Pukul 2, nak gerak balik la sebab Fura masuk kerja pukul 3. Tapi, dia paksa aku and Doe hantar dia sampai kereta. Okay fine, layan je even aku park kt SACC and kitorang pun makan kat SACC. 


Sekali cari2 kereta tak jumpa! ah, malas la nak cerita pasal budak kelam ni!


Kena cepuk sekali dengan Doe.


But, we do have fun! XOXO


Nanti aku cerita pasal bff yang lain pulak ye.


Oh, semalan jumpa FIL aku, sebab dia nak tinggal kereta and pergi meeting kat Melaka dengan driver dia.


Last week FIL outstation ke Jakarta. Aku dapat beg n sehelai blouse yippie!!


Okay, nak keluar layan kakak aku yang banyak hal. pergi embassy. Bye!


Alhamdulillah..

No comments: