Saturday, October 9, 2010

Mat'am Saba' Cyberjaya

bismillah..

Korang nak tahu tak. Hari ni hari sabtu.. Betul tak? Sebagai kakitangan kerajaan, asben aku sepatutnya berlokasi di atas katil untuk mengqada' tidur sekarang. 
.
.
.
Malangnya, kenapakah asben aku berada di office untuk satu bengkel ape tah! haaa.. tinggal lah daku keseorangan menangisi nasib malang. Huh! 

Semalam, aku ajak abang dinner kat Restoran Saba', Putrajaya. Dia takde official website tapi kalau korang tanya en. google, ramai dah customer yang buat review pasal restoran ni.. Ini restoran makanan arab.

Apa yang menarik, restoran ni selesa dan tak mahal sangat. Harga dia berpatutan. Semalam kitorang makan nasi 2 pinggan, lamb tikka, lamb kebab, mango juice, orange juice and kopi ala2 arab. Total dalam RM60++. Abang cakap berbaloi. Nak tau sebab apa? sebab dia makan nasi 1 1/2 pinggan, pastu tak larat nak drive balik. Kesian aku kena drive plak. ceh...

Review aku, nasi dia memang sedap. Semalam aku konon-konon taknak makan nasi, so order lamb tikka without rice (dia kasi roti arab je) pastu aku nyesal plak. Sebab roti arab kan tak sedap! Tu yang abang order lagi satu pinggan nasi, tapi dia makan separuh, aku makan separuh. hihi..

Lagi, lamb kebab dia sangat sedap! Lamb tu rasa sangat spice yang dia perap. Daging lembut and memang superb! Aku cakap lamb je tau. yang roti dia tu memang aku tak berapa suka, tapi ada orang suka..

Abang plak order Chicken Kabsah, macam ni rupa dia:

Weh, ni aku main copypaste je gambar dr fotopages org. Mintak2 dia tak marah =D
 Semalam kitorang dok meja nombar 64. hihi.. Perasan tak sambal dalam piring kecik tu? Sambal dia sedap, masam-masam-pedas.

Ni plak lamb kebab dia. Oisyi yoo..
 Lepas tu, abang ada try satu arabic tea ni. lupa la nama dia. Yang penting, dia adalah teh susu yang dibubuh bunga cengkih dan juga ada satu jenis rempah bulat-bulat yang aku tak tau nama *setelah penat google tak jumpa jgk. Jap aku cari gambar kot2 ada..

Ha, yang no 12 tu.. Apa nama dia weh? haha
 Banyak tau dia buh rempah no 12 tu. lebih 10 bijik aku rasa. Bunga cengkih ada satu je. Tapi tak tau la samada dia bubuh satu je or abang dah terminum sekali. haha..

Teh ni aku tak suka, sebab terbayangkan rempah ratus diminum! haaa.. macam jamu kot! tapi rasa dia takla worst sangat *aku rasa kat hujung straw je masa tolong kacau susu dia nak kasi sebati*. Abang suka, dia minum sampai habis. hihi..

Tah kenapa, semalam mood aku mengoogle makanan sedap area KL. hehe.. Tapi last2 end up kat Saba' je.. But, not bad la kan.. Lepas ni macam teringin nak pergi Bukit Ampang. Ala, yang nampak view satu KL tu.. Macam romantik je dinner kat situ. hehe

Hari ni plak, mood aku tengok online shopping website and blog. Tapi satu pun aku tak bekenan. Aku nak cari tudung syria labuh and tutup dada, tapi takde yang bekenan. Banyak blog yang jual, tapi cara display dia tak menarik perhatian aku. Plus, aku memang agak cerewet nak membeli. Kena pegang2 and try2 sampai puas hati, baru beli.

Korang suka online shopping kat blog/website mana? Share lah..

Alhamdulillah...

No comments: