Thursday, October 14, 2010

LynnLabelz

bismillah..


Okay dah ada mood sikit nak menulis lepas makan 1/2 bar Crispy choc.


Sebenarnya, aku rasa aku boleh menghidap penyakit serius kalau laptop aku rosak or kalau bokben ni kena potong. I was like 24-7 on it and definitely Celcom kurang untung sebab aku hanya langgan yg promotion punya, RM50/month but the speed is not bad at all. Kalau aku pergi CC, aku rasa tokei CC tu dah boleh bukak 2-3 cawangan hasil sumbangan ikhlas aku.


Oleh sebab aku asyik online je.. then I've figure out that online biz is quite menguntungkan kalau kamu membuatnya dengan penuh istiqamah. Ada seorang tu, have degree in Apllied Chem but end up work at home with greater profit. Tak ke seronok?


Actually.. Aku pun teringin jugak tapi tak tahu macamana nak start. Aku dah macam kurang rajin pulak nak pergi mendidik anak bangsa di Kotaraya KL nih.. Kalau dapat SJI tu boleh tahan la lagi, kalau tak dapt... ergh!! tak nak fikir lagi..


Takpelah, mari aku bawa korang ke alam khayalan yang bertajuk.. Kalau Aku Punya Online Business



  • Definitely bukan yang jual shawl or inner syria 3 lapis harap makum
  • Kemungkinan menjual benda-benda yang didesign sendiri. Kalau aku nak jual instant tudung or seangkatan dengannya, aku nak beli dan pilih kain sendiri kat Jakel sek 7 tu. Boleh meroyan kalau pergi situ I tell you.. Aku taknak ambil barang dari pemborong.
  • Akan jual design yang aku suka pakai saje. Kalau shawl tu, aku jual yang size besar sikit lah macam yang aku pakai sekarang ni.. pashmina size tapi kain chiffon. Aku hanya beli disini. Ni senior aku masa kat UM dulu..
  • Kalau instant tudung tu, aku suka yang takde awning sebab boleh masuk mesin dan haruslah besar sikit tutup dada ye adik2..
  • Of course kena jahit nama brand sendiri kat setiap product tu. LynnLabelz contohnya. Wahh..
  • Oh, cara aku mendisplay barang2 jualan haruslah menarik. Kalau tak guna model yang cantik dan mata smokey eyes atau pakai sunglass pun takpe, asalkan menariklah. Kalau tak menarik tu contohnya benda yg diragakan tak beriron, pakaikan pada patung tapi senget benget tak kemas2, longgar sebab patung kan muka kecik.. Senang cerita aku suka macam blog yang aku link kat atas tu la.. Kemas, simple, menarik dan jelas..
  • Blog tu nanti aku taknak letak lagu la ape la, sebab aku faham orang2 yang kerja kat office, kalau bukak blog aku curi2, tiba2 keluar lagu nanti kantoila dengan officemate. Kalau kantoi dengan bos lagi malu. Hehha
  • Oh,aku nak jual kasut handmade juga. Macam dia ni. Comel2 tau kasut dia. Mesti aku cepat kaya nanti.
  • Tidak menggunakan kamera beresolusi rendah.
  • Dah, sampai situ je. Tetiba awan angan2 aku dah pecah2..

Update: Tokei kedai tu dah reply emel aku, dia cakap boleh tukar yeay!! Lepas tu dia kasi alamat nama Ayub b Daud. Selama ni aku dok panggil dia 'kak' hihi.. Sorry mori..


Sebenarnya aku malas nak start kerja lagi.. Penat woo jadi cikgu.. Serius tak tipu. Cuba korang bercakap dengan kuat sambil berdiri selama sejam. Lepas tu selang sejam ulang perkara yg sama. Kalau nasib malang 2-3 jam berturut2 cakap kuat sambil berdiri dan berjalan. Selama 6-7jam. Tengok berapa lama korang tahan. At least orang yang kerja office tu takdela berdiri dan bercakap kuat2. Gila kau nak cakap kuat2 sambil berdiri dalam office? Silap2 masuk van Hospital 'happy'. Kat office siap kena cakap bisik2 lagi. Tak membazir tenaga langsung. Siap dapat duduk kerusi best dari IKEA. Kat sekolah, jangan harap kerusi IKEA, satu kerusi pun takde kat kelas tau. Kalau ada pun aku macam tak confident nak duduk takut2 hajat nak duduk atas kerusi berakhir dengan terduduk atas lantai.


Tu belum campur kerja2 perkeranian lagi, jadi cikgu kelab tenis la, kelab catur la, Persatuan Pencinta Alam la lepastu lepas kelas ada perjumpaan kelab tak boleh balik awal. Lagi, mintak duit yuran kat students la, tiap2 kali masuk kelas nak kena remind siapa nak bayar yuran?? Dari awal tahun sampai akhir tahun dok kutip yuran. Belum campur lagi masalah disiplin murid bertumbuk dalam kelas malangnya kau jadi guru kelas lepastu nak kena menjawab dengan mak bapak. Kalau student kau dapat markah sadis gila dalam exam, lepastu parent diorang nak datang bincang, kau kena deal dengan parent pulak. ERGHHH!! Aku sangat2 belum bersedia untuk ini okey..


Jadi, apa patut aku buat??


Nota kuku kaki: Adekah aku memang dalam mood yang teruk? Asyik membebel je nih.. 


Apepun, aku bersyukur dengan kehidupan aku sekarang...


Alhamdulillah..

No comments: