Thursday, October 21, 2010

Kitaran hidup manusia

Bismillah...


Manusia ada kitaran hidup tak? Sorryla, aku memang tak minat langsung subjek Biologi atau ke'bio'an. So, memang tak ambil tahu. Topik Science Form 1, Form 2, Form 3 yang ke arah biologi semua aku tak ingat dah. Yang aku ingat perkataan aorta je. hihi.. Bagus! Kipidap!


Masa Form 4 and Form 5 pun aku pilih sains kejuruteraan. Aku minat sangat nak jadi engineer or QS or ape2 la.


Tapi masa kat matrikulasi aku mula discover yang karektor aku lebih ke arah bidang keguruan. Aku rasa aku tak sesuai jadi engineer or kerja2 yang sewaktu dengannya sebab aku rasa aku lebih kepada keluarga, bukan kerjaya. Maksud aku, aku lebih memikir yang keluarga lebih penting dalam kerjaya.


Bagi aku, perempuan tu still berjaya kalau dia berjaya jaga kebajikan suami dan anak2. Even dia kurang berjaya, tapi dialah pendorong kepada suami dan anak-anak untuk berjaya. Kalau jadi cikgu, aku boleh jadi pendorong kepada anak2 murid aku. Biar diorang berjaya.. Wahhh.. kemain kau mikir ye..




Hoi, kenapa topik akus serius? Lupakan semua ya!


Hari ni aku nak cipta kitar hidup manusia versi aku -penganggur-


Camgini:




Tadaa!! Faham kan?


Jadinya, inilah masalah aku sekarang. Dan abang sangat tak supportive bila aku cakap berat dah naik 2kg. Dia boleh jawab cenggini


"Takpala.. Gemuk tu tandanya senang hati..."


Tak selesai masalah kan? hehe.. Untuk work out buat senaman jogging ke skipping ke, memang TAK la kan. Melainkan kalau yang ringan2 macam jalan2 kat Tasik Perdana ke.. hoho


Korang ada cadangan penyelesaian? 


Dah, sekian.

No comments: